söndag 24 oktober 2010

DIGI THIS

Eftersom regnet vräker ner över ett råkallt Färingsö har jag liksom inrett mitt lilla sovrumskontor. I början drack jag te, men sen glömde jag bort det, drycken blev sådeldes kall och då ville jag inte ha mer. Ljummet hallonte är bara så och så lockande trots allt.
Under mitt knapprande, bloggande och uppdaterande av andras diton, har jag även lyssnat till Digilistan i P3. Digilistan är topplistan över veckans mest till mobil och dator nedladdade låtar. Det är alltid intressant, på ett för mig lite sådär fnissigt och skämmigt vis. För vet ni vilka låtar som hittar sig in på den här listan? Jo, det är sånt som Svenne hörde i tv under föregående helg. Det slår aldrig fel. I denna vecka, exempelvis, Iris med Goo Goo Dolls. Mäh! Vilken gammal låt, tänker ni. Och det är sant. Låten är förvisso bra, men härstammar från 90-talet. Men i förra veckan sjöng Idol-Linda den i programmet med samma namn. På samma fiffiga vis hittade The Knife in på listan tack vare Idol-Linnéa. The Knife som aldrig förut legat på en svensk musiktopplista. En annan artist som dök upp i Digilistan var Ted Gärdestad med sin stämningsfulla bit Så Mycket Bättre. Vinjettmusiken till TV4's nya lördagsmusikunderhållning.

Svenne är lättledd. Och saknar till synes fullkomligt förmåga att söka musik på egen hand. Då är det ju sannerligen bekvämt med tv.

Inga kommentarer: