lördag 23 oktober 2010

PYNTA

Om en stund ska jag åka upp till min moster i Viksund tillsammans med mamma. Idag är det höstpysseldagen. De har årliga sådana och i år ska jag få vara med. Först går man i skogen (alternativt på Gustavshill) och plockar mossa och kottar och pinnar och lavar och annat, sen pysslar man ihop fina saker. Som kransar, ljusdekorationer, krukor, gravpynt och annat höstvackert. De är jätteduktiga och jag hoppas att lite av det ska smittas av på mig!
Sen är man också utomhus hela tiden. Och det är ju lite kyligt så det är till att hålla sig varm. Oftast med hjälp av varm dryck har jag förstått. Rom & varm choklad, glögg osv. Jag är inte alls förstjust i glögg, men de här damerna är i princip svenska mästare i den ädla juldrycken. Kanske kan jag smittas lite av det också. För den goda stämningens skull om inget annat.

Inga kommentarer: