fredag 8 oktober 2010

GUITAR HERO

För snart två år sen önskade jag mig och fick en gitarr. Anledningen till detta är inte helt glasklar men jag resonerade väl lite i linje med Pippi Långstrump. "Hur ska jag kunna veta om jag kan spela trumpet om jag inte har någon trumpet". Fast med annat instrument.
Så jag fick en. Redan första kvällen skulle den första gitarrvane hjälten stämma den åt mig. Där gick den första strängen. Vid en tillställning en tid senare var det dags för nästa stjärna att med oömma händer våldföra sig på min ospelade gitarr och där gick sträng nummer två.
Sedan dess har inget hänt med den. Mer än att den flyttat med mig och nu på senare haft en rent dekorativ funktion i vårt vardagsrum.
Men nu ska snälla rara Janne fixa den åt mig. "Jag behöver ställa några frågor om din gitarr," skrev han. "Men dom kan du i alla fall inte svara på, så jag kommer förbi och tittar själv istället." På så vis´ringaktade han min instrumentkompetens å det grövsta.

Och det gjorde han naturligtvis alldeles rätt i.

Inga kommentarer: