måndag 18 oktober 2010

THE VAB

Det blev vab. Hade inte kunnat skicka Gustav till skolan med gott samvete. Han gör inte många knop idag med sitt snor och sin hosta.Vill mest ligga med huvudet i mitt knä, och det kan jag ju förstås ställa upp på. Ser på min vab-status att jag inte varit med hemma med Gustav sen i februari. Det är ett bra frisk-streak måste jag säga.
Elvira är också hemma med oss så klart. Hon önskar att det var hon som var sjuk istället ("Känn på min panna, visst är den VARM?"). För då skulle hon få ligga i soffan och äta nudlar, säger hon. Det är visst en gammal rutin hon minns.

Nu ska jag gå och se om det finns nån tid i tvättstugan. Annars ska jag spela senildement och sno en.

Och nej, Fredrik, ingen får ligga i soffan och äta nudlar.

1 kommentar:

Fredrik sa...

Klart man får! Om man är sjuk är det en rättighet att äta nudlar i soffan! :)