söndag 19 juli 2009

ÅLFISKAREGATAN

Jag vaknar på Öland. Första gången på två år. Första gången på mycket längre än så hemma hos farmor, eftersom vi bott i stuga på campingen de sista gångerna vi varit här.
Men det här är mysigare. Och farmor är farmor, även med bara ett ben. Hon glider runt här i sin rulle och pratar lika mycket, om allt och inget, som hon alltid gjort. Tydligen anlände vi igår i Ölands värsta åskväder sen 60-talet. Bara en sån sak.


Nu sitter jag i sängen och lyssnar på Jackson Browne och är fortsatt både tacksam och irriterad över att bredbandet funkar så bra när mobilen inte gör det alls. Men det är tydligen inte bara jag och 3 som har problem. Inte ens telias kunder har täckning någonstans nedanför klinten. Enligt farmor.
Jag har inte sovit tillräckligt, men alla andra är i köket, så jag känner pressen. Och det regnar inte än, men hey, klockan är bara åtta. Det hinner nog ordna sig med den saken.

Inga kommentarer: