söndag 5 juli 2009

WASH & GO

Nu ska jag berätta något för er. Som jag nyss lärde mig.
Om man har ett par jeans, och dessa är ljusblå, så ljust ljust blå att man nästan inte tycker att de har någon färg alls - då kan man i alla fall inte tvätta dessa med vit tvätt. För den vita tvätten kommer att få en del ljusblåa fläckar.
Detta har jag nu lärt mig. Och det är ju naturligtvis fruktansvärt pinsamt och jag skulle kunna hålla tyst och låtsas som ingenting. Behålla min stolthet, så att säga.

Men jag väljer att komma ut med min oerhörda dumhet, och jag gör det in regards av en diskussion vi hade på jobbet i fredags. Om varför män, så gott som alltid, slipper tvätta. Vår teori, och den var inte helt obekräftad av männens representant, var den att första gången en man använder en tvättmaskin råkar han (läs, "ser han till att") göra ett sånt kapitalt misstag att man för all framtid förbjuder honom att gå i närheten av en tvättinrättning igen. Och så har han löst det problemet.

Idag gjorde jag ett sånt misstag. Skillnaden är att ingen klappar mig på huvudet och säger App, app, Malin. Det här var ju inte så jävla bra. Nu tar jag över här och så vill jag aldrig mer se dig här inne i tvättstugan. Förstått??

Utan jag får snällt fortsätta försöka. Träna. För att få till det.
Och det säger jag... skam den som ger sig!

Inga kommentarer: