måndag 27 juli 2009

FIRE WATER BURN

Det går inte att undvika att läsa om den här branden i Rinkeby. Det är fruktansvärt på alla sätt och vis. Och i enlighet med kvällstidningsstandard sitter en man på bild, med sina två söner och är väldigt, väldigt ledsen. Han har förlorat sin fru och sina fem döttrar. Gud har tagit familjen ifrån honom, säger han.
Så scrollar man lite neråt och det är först då jag blir riktigt irriterad. För det är som givet att det ska bildas mobb när en sån här grej har inträffat. I ett indvandrartätt område som just Rinkeby. Jag klickar inte ens upp de här artiklarna, det räcker med att läsa länkarna. Folk går ihop, mot räddningstjänsten och hävdar att det tog för lång tid för dom att komma på plats. Att det på så vis är deras fel att de här oskyldiga människorna har dött i rökmassorna. Jag tycker att det är ett fruktansvärt motbjudande beteende.
Jag menar, det här är kanske inget peachy och på alla sätt politiskt korrekt samhälle vi lever i, men är det någon som på riktigt tror att räddningstjänsten skulle maska, alltså på riktigt söla till en utryckning bara för att den råkar vara i Rinkeby?
De får ett larm. "Hey, grabbar vi har en lägenhetsbrand. Men det är visst i Rinkeby, då tar vi en fika först va? Och sen tar vi vägen via macken. Jag måste tjacka cigg."

Är det någon som på riktigt tror på det?
Men om det är så. Ja i så fall... I stand corrected. Men då vet jag inte om jag vill vara med längre.

1 kommentar:

Anonym sa...

jag håller med dig!