fredag 24 juli 2009

DUBBELT UPP



Nu ska jag snöa in på Elin Sigvardsson en stund. Jag har haft Elin i huvudet sen vi satt på Sinus (Köpingsviks eget Thailiandsstrandsinspirerade ställe - och man hade kanske kunnat tro att man var i Thailand om det inte hade regnat, stormat och varit sådär 17 grader, men man fick plädar - nåväl) en eftermiddag. Och när solen försvann då bytte man genast ut reggeaspellistan mot en dito som hade kunnat vara min. Min glömda spellista. Med sånt som jag lyssnade på förr i tiden. Och däribland en massa Elin Ruth.
Och när jag nu youtubar henne, då hamnar den här låten överst. Som jag har haft i mitt bibliotek sen tidernas begynnelse men aldrig vetat varken vem som sjunger eller vad låten heter.
Nu vet jag... och såhär kan man också göra musikvideo...



Men jag hittar den här också. Hur kan man inte älska den här kombon? Magnus Carlson...mmmm. Alltså den av de två som inte är gay, har hårimplantat och har sjungit i Barbados.

Och skulle man vilja lyssna på Elin Sigvardssons finaste (som tyvärr inte finns på yt) då spotifyar man helt enkelt if I.

Inga kommentarer: