tisdag 19 juni 2007

FÖRDOMSPROFILEN

Jag lyssnar nu på Christer i P3. Apropå föregående inlägg. De kör fördomsprofilen: musik. Man får anmäla sig för att bli analyserad av en musikpanel (denna gång bestående av nån hårdrockssnubbe och ett pretto som "vuxit upp i sin pappas musikaffär"). I en och en halv minut får man svara på frågor om sin musiksmak och sen talar panelen om vem man är.
Först ut är en spånig brud.
Vilken låt vill du helst vakna till?
Hur många skivor äger du?
Vilken låt kan du hela texten till?
Ge exempel på riktig "rökare"
Har du nånsin varit kär i en artist?

Det är ungefär så många frågor som hinns med. Hon har räknat sina skivor. Har nästan hundra (jösses) och alla andra frågor svarar hon "Lars Winnerbäck" på, i någon form.
Ah, the sadness...
(Ändå, eller kanske snarare tack vare det sätter panelen henne totalt. 21 år, singel, pluggar på folkhögskola, vegetarian osv...)

Jag vill gärna tro att det skulle vara omöjligt att typcasta mig på liknande sätt. Helt omöjligt skulle det vara. Jag är för ambivalent i min musik.
Annars diskuetars också vilken låt man skulle vilja ha på sin begravning. Det är nåt (inte så muntert) man kan fundera på ett slag.

Inga kommentarer: