tisdag 12 juni 2007

ROCK ON - OR NOT

Nähäddu Emmelie. Det är klart att jag jobbar även på lördag när Ölstarocken är. Det är trist. Jag tror att jag har varit där de senaste fyra eller fem åren. Men helt ärligt... hur kul brukar det vara egentligen? Till att börja med så regnar det ju så gott som alltid.
Sen blir man uppraggad bakom nåt lottstånd av en snubbe som heter Ronny. Och det spelar ingen roll hur mycket man försöker förklara att man känner till hans ex lite för väl. Och att man en gång råkat ligga med hans kusin Johnny*. Han ger sig inte. Han vill ändå bjuda på ljummen öl och shottar av obestämbar sort ur en gammal fantaflaska.
Och musiken... ja. Det är ju inte Hultsfred direkt. Det är kul om det är nån eller några på scen som man känner annars brukar det vara rätt kasst. I år till exempel. Stefan Sundström har jag aldrig fixat över huvud taget. Jag blir bara nervös av honom. Sen var det nån brud med "Janis Joplin" som smeknamn? Mellannamn? Artistnamn?? Jag har en stark känsla av att det inte heller är nåt jag vill se.
Vad jag dock faktiskt hade velat kolla in är Raceway. De är bra på riktigt (vad jag minns från förra året) . Men de hade helt lökiga speltider. På eftermiddagen. Jag jobbar till 20.
Men mina barn ska gå. Tillsammans med mormor och gammelmoster Cina. Det blir bra.

* rednecksen i texten heter kanske nåt annat i verkligen. Eller inte.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha... sant... själv har man ju inget bättre för sig då min prins troligtvis åker till Belgien på lördag. Men som sagt. Får ta höras när du e ledig! Kram

Anonym sa...

du...jag hoppas inte detta även är en beskrivning utav festen den 30:e...du har varit ganska positiv efter Ölstarocken och sommarfesten...börjar bli lite orolig :-)