torsdag 7 juni 2007

INGA PROBLEM

Barnen är sjuka. Inte sjuk-sjuka, men tillräckligt förkylda för att de inte ska få, eller orka, vara på dagis. De leker snällt. Ingen tjatar om att få gå ut. Det är för varmt ute. Det är sommar.
Jag väntar på avlösning. Min mamma kommer hit så jag kan ta kvällspasset på korttidshemmet.

Korttidshemmet ska för övrigt säljas, verkar det som, under nästa år. Jag vet inte riktigt vad det innebär. Men inom kort ska jag träffa någon som, med säkerhet, sitter på detaljer. Troligtvis kommer vårt torsdagssamtal handla om just detta.

Jag har laddat en del från tre.se idag. Faktiskt. Snook, Cardigans och Billy Talent. Det finns verkligen ingen röd tråd löpande genom dessa tre väldigt olika akter. Däri ligger charmen.
P3 har fått mig att börja gilla Snook. Och hajja att det finns mer än den gamla plågan Mr. Cool.

är det så här det känns att va lycklig
- det e inga problem

Japp. Så är det.

1 kommentar:

Anonym sa...

Mmmm jag önskade i morse att mina små sötnosar hade varit lite bara lite sjuka så jag hade kunnat få vara hemma jag också, men icke, dom var så pigga och glada så! Just nu sitter Ludde och Gustav här hemma hos oss och spelar tv-spel och i dag är dom INTE bästa kompisar men dom vägrar ge upp så jag låter dom vara. I morgon är det i alla fall äntligen fredag och sen får även jag vara lite ledig dagtid, fast ledig och ledig vi har ju 5-års kalas med allt jobb vad det innebar att fixa också...
Vi ses kompis!