söndag 3 juni 2007

TVÄTT

Det är verkligen jobbigt (i-lands-jobbigt alltså) när man typ står och borstar tänderna och är helt redo och inställd på att gå och lägga sig. Så kommer man på att man satte på en tvättmaskin nån gång på eftermiddagen. Som man har glömt att hänga. Och man har så inte lust att göra det när klockan är elva på kvällen.
I två mikrosekunder överväger jag alltid att glömma bort att jag kom på det. Gå och lägga mig och skjuta på problemet, om man nu kan kalla det för ett sådant.
Men så frågar jag mig om jag kommer att vara särskilt sugen på att hänga tvätt first thing in the morning. Mer så än strax innan midnatt.

Troligtvis inte.

Så jag hänger tvätten. Massor av tvätt. Och förundras över, så som jag brukar (eller förundras är fel ord, jag blir skitirriterad helt enkelt) över hur barn och vuxna män klär av sig. Det är aldrig liksom ett plagg i taget. Det är två tröjor som sitter ihop. Ut-och-in. Det är byxor, strumpbyxor, trosor i ett. Ut-och-in. Och längst ner i ena benet hittar man en t-shirt i en klump. Ut-och-in.

Såja. Enough with the housewife-bitchin för idag.
God natt.

Inga kommentarer: