onsdag 20 juni 2007

UPPEHÅLL

Med "en sån dag" menar jag naturligtvis inte att det skulle vara en dag då jag skulle vara särskilt sexig. Gudarna vet att de är få och sällan förekommande. Tvärtom har det hittills varit en ganska crappig dag. (Även om det var lite lite kul att hitta den där bilden i sin inbox). När man har huvudvärk redan när man vaknar och en två-årig dotter som knäcker extra som mistlur brukar det sällan kunna bli bättre.
Men faktiskt. Efter att ha poppat ett par alvedon, lämnat på dagis och promenerat en timme känns livet lite trevligare.
Jag fick en fråga om min mans nya sportiga leverne. Och jo, det är sant. Han har sprungit i en hel vecka snart tror jag. Vet inte om han nånsin hållit ut så länge. Jag vet heller inte vad det beror på. Kanske har han skaffat sig en hot lover eller så har han insett att han ska glida runt på beachen inom kort.
Han har dessutom slutat röka. Ja, eller slutat och slutat, han gör ett uppehåll kan man säga. Och det här är nåt vi är lite oense om. För han är svår att vara sams med när han gör sina "rökningsuppehåll". Vi grälar en del och jag tycker att han ska börja röka igen så det går att prata med honom. Men å andra sidan kanske han lever lite längre om han låter bli. Frågeställningen är då; vill jag att vi ska ha ett trevligt kort liv tillsammans eller ett tjafsigt längre??

Inga kommentarer: