tisdag 19 juni 2007

LISTAN

Få saker är så utlämnande, enligt mig, som att avslöja vilken musik man lyssnar på. Därför ska jag nu, för att jag inte har nåt bättre för mig, klä av mig helt naken och tala om hur låtlistan ser ut i 3-telefonen exakt just nu.

Listen up.

  • Beware of the dog - Jamelia
  • By your side - Helena Josefsson
  • Cheek to cheek - Sahara Hotnights
  • Clarity - John Mayer
  • Devil in a midnight mass - Billy Talent
  • Don't blame your daughter - The Cardigans
  • Do you know - Enrique Iglesias
  • Fallen leaves - Billy Talent
  • From Yesterday - 30 seconds to mars
  • I don't love you - My chemical romance
  • I need som fine wine (and you, you need to be nicer) - The Cardigans
  • Inga problem - Snook
  • Kommer ifrån - Snook
  • Längst fram i taxin - Snook
  • Leave me alone - Hanna Pakarinen
  • Memory loves you - Sofie Zelmani
  • Ode to divorce - Regina Spektor
  • Prayer for the weekend - The Ark
  • Release me - Oh Laura!
  • Rock Steady - All Saints
  • Samson - Regina Spektor
  • Kickapoo - Tenacious D
  • Live and learn - The Cardigans
  • Seven Seas - The Poodles feat. Peter Stormare
  • Bury me - 30 seconds to mars
  • Umbrella - Rihanna feat. Jay-Z
  • Waiting on the world to change - John Mayer
  • You had me from hello - Kenny Chesney
  • Your love alone - Manic Street Preachers feat. Nina Persson
  • Bought and sold - Nejra
  • Headstrong - Nejra
  • This is a song - The Magic Numbers
  • Undecided - The Magic Numbers

Japp. Det är sanningen. Jag kunde utelämnat en del, för att på nåt sätt värna om min heder. Men det känns som det är kört redan. Vissa låtar ovan rekommenderas starkt. En del hoppar jag över direkt i listan. Som Sofie Zelmani. Dödstrist. Och det är bara Fallen Leaves som är bra med Billy Talent. Har jag lärt mig.

Och fick jag bara lyssna på en låt så skulle det vara Undecided, som jag redan tjatat en massa om. Men den håller.

Vad jag troligtvis kommer tjacka upp mig på inom kort är lite Säkert!, Florence Valentin, Governor Andy och och och.... mera Magic Numbers.

Nu ska jag tvinga de här sommarlovshasarna att klä på sig.

Inga kommentarer: