måndag 11 juni 2007

JÖBACKS BALLONGDRAMA

Idag fyller Emmelie 22 år. Grattis, grattis! Jag missar dock firandet eftersom jag jobbar kväll. Precis som jag gjorde i fredags när Amanda tog studenten. Och som jag gör på torsdag när Milla fyller år.
Det här jobbet alltså, jag svär... jag önskar mig ett nytt. Med arbetstid mellan typ 10 och 15. Allt annat inkräktar för mycket på ens privatliv.

När vi kom över Tranebergsbron i går kväll såg vi massor av luftballonger. Mot den oväderssvarta himlen. Vi konstaterade att vi inte skulle åka upp i en ens på den mest klarblåa dag. Och vad hittar man på aftonbladet.se (nyhetsportalen - källan till allt nödvändigt och korrekt vetande)? Jo, en av ballongerna trillade ju ner så klart när de blev "överraskade" av ovädret. Och tänka sig att Peter Jöback råkade befinna sig i just denna ballong. Först låter det som om de har tvingats typ bärga honom (Peter Jöback - denna världsstjärna, denna nationalskatt) från havets botten. Bland meterhöga vågor och vithajar. Men så läser man lite längre ner, och jag kan lugna alla som oroat sig, att ballongföraren hållt korgen flytande och paddlat in till land där Peter fick vada i land. Alltså inte ytbärgas av nån snubbe de släppt från en helikopter utan vadat i land. Och väl där fick han en filt. Fast sen blev det jättejobbigt när folk började känna igen honom som världsstjärnan Peter Jöback. Men han fick hjälp av sin pojkvän att maskera sig. Genom att vira en vit filt runt huvudet. Fiffigt.

Trist att vara någon av de andra sju i den kraschade ballongen. Att de har tvingats vada i kallt vatten är det ingen som upprörs över. De är mer som rekvisita i det här förskräckliga dramat.
Personligen tror jag att Peter haft det lite knapert på publicitetsfronten på sistone och stack hål i sin egen jävla ballong.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gillar ju Peter lite granna då så där då...men jag kan ju inte annat än att hålla med dig när det gäller detta med ballongfärden och tanken har även slagit mig, att han nog fixat så att dom fick lite drama igår...oj va elak jag känner mig.

Anonym sa...

Man tackar, man tackar. Trist att du jobbar alla dessa dagar när folk studentar å fyller. Men på lördag har jag hört rykten om att d e ölstarocken. Hoppas du inte jobbar då. Vi får ta å höras!
Kram kram