onsdag 27 juni 2007

REGN HOS MIG

Sällan har väl någon varit så glad att se sin styvmor i en x-trail som jag en stund tidigare idag på busshållplatsen i Nockeby. För det regnar nåt enormt, kan jag upplysa om. Jag hade ingen jacka med mig till jobbet. Tänkte att jag skulle låna med mig ett paraply hem men en av assistenterna hann före. Så det var bara att stoppa allt i handväskan i en pundarpåse (det är min mans ord för plastpåse. När Olivia och Emilia kommer med sina påsar brukar han tycka om att skrika; "Jag har ju köpt VÄSKOR åt er, sluta springa omkring med era jävla pundarpåsar!") och dra tröjluvan över huvudet.
Så naturligtvis blev jag överlycklig när Kerstin tvärnitade vid busshållplatsen och plockade upp mig. Hon berättade en fantastiskt rolig historia som utspelat sig på förmiddagen när hennes ena vindrutetorkare fått frispel på Essingeleden så hon fått stanna där och riskera livet i ett par försök att fixa till den. Men det enda hon blev var blöt och tutad på.

Jag är mycket mycket tacksam för att syster Rolf beviljade min komp i morgon kväll. Plötsligt är jag helt ledig i sex dagar framåt. Sen jobbar jag bara fyra innan det är dags för semester.
Fan. Det börjar ordna till sig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Pundarpåsar? :D