torsdag 21 juni 2007

LET IT RAIN

Ett litet kvällspass på korttidshemmet sen drar vi. Till landet. Känns oerhört moget att skriva så. Vi åker. Från landet. Till landet.
Pappa hämtade upp min farmor från Öland igår. Det ska bli roligt att träffa henne. Jag tycker om min farmor. I lagom doser.
För övrigt har de fått sitt bredband nu, där i Flenskogen. Så jag kanske kan smygblogga lite. Fats jag vet inte riktigt hur det var med där lant-bredbandet. Pappa sa att det var trögt. "Jag sitter och tankar hem ett mail". Den meningen känns 1997.
Men annars har jag nog packat allt som är viktigt på midsommar. Gummistövlar. Regnkläder. Tjocktröjor. Myggmedel. Och alkoholhaltig dryck (Jo Milla, du känner oss rätt).

Johan gick av jouren nu på morgonen. Han fick sitt sista jobbsamtal vid midnatt (när vi låg i varsin soffa och tittade på Jerry Springer, en rutin vi har). Det var en ensam kvinna som hette Diana. Hennes diskmaskin var visst trasig. Hon behövde en handyman. ASAP.
"Vilken normal människa behöver få sin diskmaskin lagad mitt i natten?" frågade min lilla man uppgivet. (hon bodde på Värmdö, nära och bra).
"Gissa," sa jag.

Man kan tycka att Joel, som tittar så mycket på Canal+ på nätterna borde känna igen det klassiska upplägget.
Fast diskmaskinskvinnan kanske hade blivit rädd och ångrat sig om Handyman Johan dykt upp där med sin verktygsväska. Och superläskiga brillor.

Han lyckades dock förhandla sig ur knipan. Och makarna Dubois kunde lugnt se klart på Jerry Springer. Det handlade igår om strippor. Som slogs. Mycket bra program.

Glad midsommar på er.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Trevlig midsommar på er också! Hälsa alla! Vi undrar lite när ni kommer hem igen...?

Anonym sa...

Glad midsommar på er!
Hälsa alla så mycket från min!!!