fredag 8 juni 2007

VUXENPOÄNG

Jag drömde om Neil Young. Han kom hit i sin Neil Young-hatt och satt i min soffa. Han ville köpa en låt av mig. Nåt klockrent som han kunde sjunga. Jag fick panik, jag kan ju inte Neil Young. Jag vet inte vad han gillar. Troligtvis inte Snook i alla fall. Jag skulle ringa Fredrik Virtanen och fråga, för han skulle veta. Sen minns jag inget mer. Av den drömmen.
Jag drömde vidare om Carro. Gav henne injektioner med världens största och krokiga nål. Det var oerhört plågsamt. Och Mattias Carros farsa hade snott Mattis splitternya moppe och kört ut den i skogen och bränt den. Och alla barnen red islandshästar, skitfort, runt slottsruinen i Borgholm.
Min analys av detta är att det är alldeles för varmt i vårt sovrum. Man blir sinnesförvirrad och är inte ett dugg utvilad när vaknar upp efter att ha drömt en massa stressande strunt sådär.

Lena ringer och säger att hon har fått nya vuxenpoäng. Hon har lärt sig dricka kaffe. Ja, eller mjölk med lite kaffe i, men ändå. Det är vuxet. Folk omkring mig har börjat konstatera att det nog är försent för mig. Om man är så gammal som jag och fortfarande inte har lärt sig, då är det nog kört. Säger dom.
Jag sörjer inte kaffet. Tvärtom. Även om man som (supposed) vuxen anses som lite av ett freak när man inte dricker skiten.

Det är fantastiskt väder. Sjukt varmt, och snart drar jag till jobbet. I morgon efter ridskolan åker vi till landet. Vi har ett land att åka till. Vad är det om inte en truckload av vuxenpoäng?

1 kommentar:

Anonym sa...

Med de drömmarna ska du nog dra ner på knarkandet ;)

Jag som brukar känna mig som ett barnsligt ufo när folk inser att jag inte dricker kaffe heller. Då slipper jag känna mig ensam nu iaf :D