tisdag 26 juni 2007

SVT

Det känns fånigt att skriva om midsommar nu. Det är liksom passerat. Men jag kan avslöja, för den som undrar, att det var kul. Och blött. Regn, regn, regn, sprit, regn, sprit, regn, regn. Ungefär. Men vi var helt svenska och satt ute ändå. Under ett crappigt partytält där man fick flytta runt sin tallrik eller sitt glas (vilket man nu var mest rädd om) för att skydda dem från vattnet som kom i strida strömmar med jämna mellanrum. Men ändå - kul.
Det blev en långhelg, och vet ni vad som hände på söndagen? Solsken. Faktiskt helt på riktigt.
Då åkte vi hem.

Jag har blivit en SVT-slampa. Enligt min väninna syster Caroline. Men ursäkta mig för att jag måste avbryta sitta-ute-ölandet för att gå in och titta på Ernst.
Och allsången. Vem fan tittar inte på den? Jag är svensk. Jag ska sitta ute på midsommar i ösregn och jag ska titta på Allsång på Skansen. Hur pinsamt dåligt det än är. Varför i helvete gräver de upp fucking Lasse Åberg och hans polare varenda jävla år?? Varför, frågar jag? Jag har sagt det förut, men jag gör det igen; det finns inget jag hatar mer än vuxna människor som klär ut sig. Och gör musik för barn. Men den är så usel så inte ens barn vill höra den men det är man för dum för att hajja.

Men allvarligt, Ernst alltså. Ingen gör väl fårullstakkronor som han.

1 kommentar:

Anonym sa...

Visserligen tittar jag nästan bara på SVT men Allsång på Skansen och Ernst vägrar jag banne mig ;)