lördag 20 oktober 2007

DET HÄR ÄR MITT 200:E INLÄGG

Alla som käkade tacos igår krattar löv idag. Det är sanning. Man promenerar genom Stenhamra och överallt, på varenda uppfart och bakom alla små buskar hör man ritscccchh, ritsssch. ritssscchh, ljudet av bestämda krattag mot torra löv. Och efter krattandet går de en promenad genom den höstvackra byn. Klär sig i många tjocka tröjor, täckjackor, stora hemstickade mössor och tumvantar som tvingar händerna att hänga slappt längs sidorna som stora tunga dasslock. Det var frost imorse, därför klär sig folk som vore det Sibirien vi plötsligt bodde i. Man frågar sig vad de här människorna ska ta på sig när det blir kallt på riktigt.

Igår kväll när Johan spacklade i sovrummet och jag hängde i soffan väntade jag på att de festliga fredags-sms:en skulle trilla in. Man brukar få små skojiga rapporter om vad folk har för sig. Ibland efterfrågas till och med ens sällskap. Dock var det ganska fattigt på den fronten igår. Två personer tänkte på mig. Milla skickade ett mms av en schysst blondin som gnuggade sina tuttar mot min display. Hon vet så väl vad jag går igång på, den där Camilla Jansson.
Sen var det Calle som var på krogen och tyckte att jag skulle komma in. Återigen fick jag förklara att jag är Fru Förort, tittar på idol och däckar mig själv på vin hemma i soffan. Han är rolig, Calle. Inte ens om jag så fick sex månaders extreme makeover skulle jag kliva in på de ställena han hänger på. Men det är väl tanken som räknas.

Idag har vi spenderat förmiddagen på Bauhaus. En så där kul grej på två griniga ungar en lördag. Men det funkade. Vi har tjackat två riviga tapeteter och ett golv som är så sjukt häftigt så jag blir lycklig bara jag tänker på det. Får väl se hur bra det gör sig i vår ghettolåda. Det hette Trendy nånting och kommer väl kanske få en del av våra stilrena inredningsvänner att ännu mer tappa tron på oss.

Önskar att jag skrivit ihop nåt mer fiffigt inlägg för att fira detta 200-jubiléum. Jag undrar vad det skulle kunna ha varit...

1 kommentar:

Anonym sa...

Det kommer att bli ascoolt i erat vardagsrum, se bara till att få igenom idén från den där asduktiga inrederskan som var där igår...hehe