fredag 19 oktober 2007

OM ATT VARA ETT ORIGINAL

Precis som vanligt handlar jag på Konsum på vägen till dagis. Idag är det fredag och som alltid dessa dagar blir jag lite bedrövad när jag tänker på Stehamraborna och deras fredagstacos. Hur varenda kotte äter samma sak. Jag har skrivit om det förut, jag vet, men varenda fredag konfronteras jag med detta och blir sorgsen på nytt.
Jag är crazy och köper lax och färsk pasta. Troligtvis tycker de, bakåtsträvarna, 70-talisterna, att det är jag som är knäpp. Och det bjuder jag på. För det är mitt hån. Jag och min lax skrattar dom i ansiktet.

Idag fyller min minikusin Lucas sju år. Och så väl jag minns det, när han var nyfödd och jag åkte hem till Nettan efter jobbet för att få snusa lite bebis. Det var väl finfin inspiration kan man säga, för vad tog det, tre-fyra minuter, sen låg Gustav där som en bulle i min egen ugn.
Nu är de polare och Gustav ska dit ikväll på kalas.

Men jag ska inte försöka lura i någon att jag är nåt sorts original bara för att jag inte steker köttfärs ikväll. För efter middagen då är jag precis som alla andra. Jag kommer tända upp min jävla ljusbricka i vardagsrummet, tappa upp ett glas från vindunken och sen, mina vänner, tittar jag på idol.

Maia Hirasawa - Mattis & Maia, veckans fyndlåt.

Trevlig fredagkväll hörrni! Tacos or not.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag är ingen bakåtsträvare...:-(