tisdag 9 oktober 2007

DET ÄR UNGEFÄR NYTT

Jag har haft ett möte på morgonen. Ett möte där jag har sålt mig själv. Fast på ett bra sätt. Eller åtminstone efter bästa förmåga. För jag är inte särskilt duktig på just det. Att boosta mig själv. Jag har lättare att tala om vad jag inte är bra på istället för att på beställning redovisa för mina goda egenskaper. Det är ett problem jag har.
De värsta frgorna, tycker jag, är de mest klassiska. "Malin, vad kan just du tillföra arbetsgruppen? Hur ser du på din roll i [arbetsplatsen]?"
Jag hinner först alltid tänka att jag borde göra det lätt för mig och helt enkelt vara ärlig;
"Alltså, helt seriöst. Jag är inte särskilt bra alls och det smartaste draget från er sida vore troligtvis att välja någon annan."
Men det gör jag sällan. Faktiskt har det aldrig hänt. Istället samlar jag mig. Och sen pratar munnen på som av sig själv. Ofta kommer helt bra saker ut och som en följd av detta har jag nu ett helt nytt jobb. Eller ja... halvnytt. Jag gratulerar mig själv till detta.

Inga kommentarer: