tisdag 2 oktober 2007

MUPPAR



Men kolla på de här två riksmupparna. Och deras kvällstidningsminer. Häromdagen betydde de här svåra ansiktsuttrycken "Jag visar Burma-munkarna mitt stöd med den här röda tröjan". Idag är budskapet ett helt annat. Med samma min. Idag lägger Swartling och Breitholtz huvudet lite på sned, kniper ihop munnen till ett jävla streck och kisar lite med ögonen för att klargöra att de är för prettiga för let's dance. Idol - okej. Let's dance - nej, där går gränsen. Breitholtz säger; "Jag vill inte utrrycka mig med min kropp på det sättet." Tacka fan för det.

I en annan rubrik i kategorin Nöje står att läsa; Nicole Kidmans man i mc-olycka. Jag undrar om Kidman nånsin omtalas som Mrs. Keith Urban.

Istället för att fundera så mycket vidare på det ska jag dra till IKEA med Bodil. Vi ska muntra upp oss själva och varandra genom att spendera en ansenlig summa pengar tänkte vi. Sorgen ligger i att vi inte längre kommer att vara arbetskamrater. Bodil fick de behålla, mig blev de av med. Och fortfarande är det så att det är korttidshemmet som lider den största förlusten.

Inga kommentarer: