tisdag 23 juni 2009

ALLSÅNGSRAPPORTEN

Men det är väl klart att jag tittar på Allsång på Skansen. Jag har det inte roligare än så. Och ett par grejer om första avsnittet av den svenska sommaren i entimmesformat;

Jag blir ledsen av Tomas Ledin. Som man blir av att konfronteras med alla människor som inte vet att sluta i tid. Han är färdig. Han var typ färdig innan jag gick ut grundskolan. Nu är det bara patetiskt, han har sjungit klart, hur många nya låtar han än skriver. Det låter ändå likadant. Han har sand mellan tårna och kärlek i blick. Usch.

Måns Zelmerlöv. Varför är han klädd som de där gamla gubbarna man ser i filmer från seniorboenden i Florida? Finns det inte vanliga pojkkläder i hans storlek? Jag tänker JC for kids osv.

Anna-Maria Espinosa. Allsången är som bäst när de ser till att Svennebanan får höra lite av P3's vackraste. If I had a little moonlight, det är nåt att spotifya det.

Så sliter de upp Owe Thörnqvist. Han är visst ute på avskedsturné. Då kan jag alltså stryka honom från min lista över människor jag inte vet är döda eller ännu levande.

Inga kommentarer: