söndag 28 juni 2009

ROYAL

Igår hade jag en helt fantastiskt trevlig dag i stan. Mestadels spenderad på Djurgården med min mamma och moster Nettan. Bland annat drack vi rosévin i Rosendals trädgård och vandrade runt och hade det allmänt trevligt. Semesterkänslan var överhängande, även om den blott var inbillning.
De sista timmarna satt vi på Sjöcafét vid Djurgårdsbrons fäste. Ett otroligt trevligt sätt att bränna ryggen. Vi åt middag där och drack mer rosé (inte på långa vägar lika gott som Rosendals) och ett antal limade sol-öl.

På andra sidan bron ligger båten (pråmen?) som förut hette Tvillingarnas och numera Strandbryggan. THE place to be, om man fick tro somliga. Och plötsligt kliver en människa upp på scen där och berättar om deras nya klipska drag med att ha överraskningsgäster ombord på lördagkvällarna under sommaren. Och i nästa andetag presenterar hon Pras Michel från gamla Fugees. Jag tyckte detta var ganska stort, och ganska coolt och hade varit rätt nöjd med detta om han inte haft med sig... Dede Lopez. Jag kan inte låta bli att tycka annat än att hon är en otäck människa.
Men tydligen hade de två nu gjort en låt tillsammans, Hur i helvete det nu kommer sig. Så den fick vi lyssna på, utöver playbackversioner (men hey, han sjöng i alla fall) av Fugees gamla hits, och den sög något helt kapitalt.
Men det hela var ändå ett coolt inslag i min dag away from Stenhamra. Dessa är ju few and far between.

"Moster" är ju ett gammalt ord och det känns som att de ska vara gråa och virka och ha sig. Men det här är min och hon är vacker och klok som få.

Inga kommentarer: