måndag 22 juni 2009

DEN INRE STRIDEN

Det är ganska svårt att få den där, "det-är-vanlig-arbetsvecka-och-tisdag-imorgon-jag-ska-upp-skittidigt-borde-fixa-tvättstugan-och-gå-och-lägga-mig-i-tid-känslan" när solen skiner från klarblå himmel och det är varmt och man lyssnar på Stockholms enda dansgolv och har liksom semesterbubbel i kroppen. Otroligt svårt är det.
Lika svårt som det kommer vara att gå upp kvart i sex imorgon om jag spinner vidare och utvecklar den här semsterkänslan till fullo.

Så jag tar mig själv i kragen. Väser åt mig själv. Malin - din idiot. Det är för i helvete FYRA veckor kvar till du går på semester. Lägg ner nu.
Men jag vet inte. Jag har ju alltid varit lite av en rebell.

1 kommentar:

Linda sa...

Idag sa jag till mig själv. Linda - det är bara en och en halv vecka till semestern, håll ut!!

:)