söndag 7 juni 2009

PASSNING

Okej Elin! Gissa vem som tar Utmaningen från dig.
Jo, Bloggmamman naturligtvis.
(Och ett litet ps. riktat till eventuella nytillkomna läsare; Bloggmamman är 100% fiktiv. Hon är en uppdiktad demon, om än från mitt inre. Hon är på alla sätt motbjudande. Den riktiga Malin kan stava, särskriva och prioritera lite bättre i livet).

4 sanningar om mig själv

Ibland fuskar jag när jag scrap bookar. Jag säger till mina väninnor att jag har klippt ut de små snirkliga bokstäverna alldeles själv. Men jag har köpt dem sådär. Helt färdiga. Pinigt!

Jag blir ledsen och gråter i kudden om min älskade man glömmer bort en bemärkelse dag och inte ger mig rosor. Sånt är jätte viktigt för mig. Men det har faktiskt bara hänt en gång. På min namnsdag. Och vi hade ett jätte bra samtal om det efteråt och jag blev glad igen för han hoppade direkt i bilen och åkte till statoil och köpte två super fina och bara lite gamla blom buketter till mig.

När jag var tonåring trodde jag inte att jag ville ha barn. HAHA! super konstigt eller hur! Jag sa till alla jag kände att jag inte var den typen som hade barn och så, bakade och pysslade och hade typ en äkta man och så. Snacka om att man kan säga att jag var ung och dum! HAHA. Tur att det gick över!

Jag tror på riktigt att det inte finns någon annan familj som har det så bra och som är så super mysiga och så himla kärleks fulla som vi är i den här underbara familjen. Det är min viktigaste sanning!

4 saker jag gjort idag

Skördat lite rabarber i trädgården och tillsammans med barnen (alla iklädda matchande förkläden så klart) har jag lagat rabarber kräm och rabarber paj.

Druckit ett glas iskallt chardonnay i solen med min mamma. Å min lilla mamma, hon tycker att det är så härligt att få komma hit till oss och njuta en stund av hur super mysigt vi har det.

Broderat en liten bonad där det står "egen härd är guld värd", har ni nånsin hört något så fyndigt?

Tagit hand om mig själv! Power walkat och peelat och filat och rakat och noppat och putsat och blästrat och allt möjligt för att min älskling ska fortsätta tycka att jag är det vackraste som finns hihi!

4 saker jag har på mig just nu

Mitt älskade pärl halsband som jag fick i morgon gåva av min sötaste älskling när jag ÄÄntligen fått bli hans fru.

Mina söööta rosa inne tofflor med typ svan dun på

En kofta som min svärmor stickat till mig, okej den är kanske inte världens snyggaste men min man och hans mor blir så glada när jag har den på mig och det är ju det mitt liv går ut på - att göra andra människor lyckliga

Siden pyjamas i den ljusa lila färg som jag bara ääääälskar

4 saker jag älskar

Det här är ju bara fööööör lätt! Hihi. Mina älskade barn

Min snutte plutte man

Hela mitt super mysiga och härliga liv

Plus att jag älskar tanken på den härliga framtid vi har framför oss. Och att jag ska övertala min älskling om att skaffa ett till barn för härom dagen såg jag en så gaaaaalet fin barnvagn som jag bara måste ha men då måste jag ju ha en ny liten super söt och helt underbar beeeeebis som ska ligga i den annars vore det ju helt tokigt! hihi.

Inga kommentarer: