onsdag 17 juni 2009

MACARENA

Jag drog ut i spåret nu på kvällen, efter att barnen fått middag och jag ett glas vin. Det är rofyllt och trevligt att ånga runt där uppe i skogen, och oftast träffar man inte på en enda levande själ. Inte ens troll.
Men idag hade jag tur. Jag mötte ett par som var ute och sprang tillsammans. De var, jag gissar, i 45-50 års-åldern. Oerhört hurtiga och iklädda matchande hurtighetskläder. Det vill säga svarta hotpants och röda linnen. Det hela såg ganska festligt ut, redan där, när de bara sprang helt normalt. Men så - på det tredje varvet när jag möter dom för sista gången då kör det här härliga paret en helt ny stil. De springer i sidled, och liksom saxar sådär snitsigt med benen fram och tillbaka. De kommer mot mig, sidspringandes, och exakt samtidigt byter de håll och vänder ryggen mot den andra skogskanten, fortfarande saxandes med benen.
Och jag vet inte vad som gjorde det, kanske var det deras matchande outfits, eller det faktum att jag i just i det ögonblicket lyssnade på Fall Out Boy's This ain't a scene, och deras moves passade så bra, men dom såg ju precis ut att höra hemma i någon lökig hiphopvideo från 90-talet. Om man bortsåg från att de var lite lätt åldersstigna.
Jag önskar bara att jag hade väntat med att tänka den tanken tills det att de passerat mig. Eftersom jag började skratta nåt helt hysteriskt.

Malin Dubois - inte så populär medmotionär.

Inga kommentarer: