söndag 21 juni 2009

SOM NI HAR VÄNTAT

HÄR ÄR MIDSOMMARAFTON I BILDER

Vi håller hårt på traditionerna i familjen Blomqvist-Rudholm-Dubois
Dagen börjar med att far hissar flaggan

Nästa tradition - Skarestafrukost

Johan fäster ett högst provisoriskt tak i hängrännan...



...som den värsta hagelstormen sen Gustav Vasas tid sedan blåste bort. På bilden ser man hur mina styvisar, Göran och Kerstin försöker rädda pappersduken. Emilia tycker att det hela är oerhört festligt.



Ett blött Skaresta





Någon hade sagt till Anders och Kristina, som var sill-ansvariga, att jag hade en förkärlek för skärgårdssill. Detta tog de fasta på med lite fina bilder från en annan tillställning där jag tydligen tyckte att det var roligt att sätta en häst-tuggleksak på huvudet. Tur att jag växte upp sen.





Efter hagel kommer växlande molnighet, som det gamla ordspråket lyder. Då körde vi brännboll. Gustav och Gabriel fick välja varsitt lag. Det hela var väldigt lyckat. Slutställningen blev 25-24. Fast helt ärligt gav jag mest stilpoäng.





Sjukt skön bild. Pappa, Caroline Melin och Mattis. Vi var alla väldigt glada att Johan och Carro kom till slut. Efter att först ha krockat och sen styrt sin buckliga audi mot Örebro istället...









Midsommarsöt unge








Pappa och Hartland ser inte ut att vara helt överens i frågesporten. Troligtvis är det den där frågan om världens tyngsta ämne som upprörde så många...









Klart vi hade stång och sedvanlig dans. Jag älskar ju sånt.










Världens bästa pappa Blomman. De säger att den här midsommarhelgen tog knäcken på dom, pappa och Kerstin alltså. Och att vi ska vara i Färjestaden nästa år istället. Men det tror jag att dom har glömt till dess.











Caroline Melin gjorde min man lite midsommarfin. Och dito otäck.










Till middagen kunde vi sitta ute. Såhär glad blir man för det i det här jäkla landet.













Inga kommentarer: