tisdag 30 juni 2009

LIFE IN PLASTIC

107.5, de må spela musik som får en att bli up. Men det är i sanning ingen direkt hjärntrust de har bakom mikrofonerna. Man serveras skrämmande felaktig information, med övertygelse visserligen, men inte desto mindre galen. Som att, "Hörrni, Skriket från vildmarken - det är ju den där tyska kända tavlan" osv.
Idag presenterade samma man Aqua, och deras nya låt heter visserligen Back to the 80's, och detta hade visst gjort honom lite förvirrad eftersom han förklarade att "Vi som är lite äldre kanske kommer ihåg den här gruppen - de var riktigt stora på just 80-talet".

Och jag vill, med största säkerhet, minnas att jag var aningen äldre än tio år när jag sjöng Barbiegirl. Annars måste jag ha varit Stenhamras, i särklass, yngsta hemmafestare...

2 kommentarer:

Fredrik sa...

Bah! Kommersiell radio. Tacka vet jag P3!

. sa...

Med säkerhet så kan ju då deras typ största fan bekräfta att dom var som störst mitten av 90 talet. Vill minnas att jag gick i mina neonblå barbie skor och korta vita kjol på gymnasiet med platinablekt hår. Jupp sweet memories.
Jag hörde deras nya låt första gången förra veckan, i bilen mitt på tranebergsbron. Skrek så högt rätt ut att halva stockholm borde ha hört det.