söndag 23 augusti 2009

CHOP-CHOP


Idag har jag haft en alldeles fantastiskt trevlig dag i Färjestaden. Mamma ville ha sällskap så jag tog barnen och åkte ner. Tydligen hade hon beklagat sig en del om sin ensamhet uppe i Viksund också för Cina, Tommy, Danne, Malin, Nettan, Hasse och Lucas kom ner de också. Men det var bara trevligt.
Jag tog barnen med till skogen för att kolla efter lite svamp. Det gick sådär då barn sällan är särskilt intresserade av att leta svamp. Eller finner samma glädje som jag av att vistas i min barndoms skog.
Så vi gick ner till sjön istället. Och det ser så klart inte alls ut som det gjorde när jag var liten. Få saker gör det, då jag börjar bli rätt åldersstigen.
Nåväl, förutom en väldigt stor båt och en dito brygga så var även den här läskiga flytbryggan ny för mig. Ni får ursäkta den lilla bilden men jag har problem med bildöverföring. Men när jag stod där ute på bryggan och tittade över på det där lilla huset kunde jag bara tänka på en sak.
Vet ni vem som bor där i? Rimligtvis. Frickin' Jason Voorhees, that's who. Med sin mask och motorsåg.
Sen gick vi hem.

1 kommentar:

Fredrik sa...

Läskigt, riktigt läskigt!