onsdag 26 augusti 2009

MARVELOUS!

Jag tänker på en grej när det gäller Händige Manny, i barnprogrammet med samma namn i Disneykanalen. Och inte då på det uppenbara i att man bara väntar på att han ska få ihop det med Kelly i järnaffären. Det ligger i luften, och man vill ju bara att det ska ske. En sån där Mulder & Scully-grej. House & Cuddy. Osv.
Men det är väl så man gör kanske. För att behålla tittarnas intresse.

Fast nu var det ju inte det jag tänkte på utan det att Mannys verktygsgäng, de är ju egentligen inte särskilt pålitliga alls. "Det ni har sönder lagar vi!" säger de ju alltid när de svarar i telefonen i Mannys workshop. Men så vitt jag kan utröna efter att ha sett en fair share av avsnitt är att i nio fall av tio är det verktygen själva som har sönder en massa grejer. Som de sen får laga. Tillsammans, naturligtvis och det är så hjärtligt och mysigt och tvåspråkigt. Men ändå - det är inget vidare sätt att göra business tycker jag.


Idag hade de sönder en pinata. Det blev ett jäkla liv. Tills Manny kom på att de kunde laga den tillsammans. Så han kvistade iväg för att göra lite papier mache.


Jag spår en del papier mache i en annan handymans framtid.

Inga kommentarer: