lördag 8 augusti 2009

SAP


Vi skriver ibland om "kvällstidningsminen", vi i den innersta kretsen. Här har ni den. Den här bilden finns på aftonbladet.se idag. Och jag säger ingenting om själva artikeln. Den stackars lille pojken blev bränd och SOS Alarm vägrade skicka ambulans. Mamman fick själv köra till sjukhuset och det hela är oerhört beklagligt, det förstår vem som helst.

Men det jag tänker mest på är hur mamman ser ut. Tror ni att hon gör den där totalt livsuppgivna minen helt spontant? Eller tror ni möjligtvis att här finns en fotograf som instruerar henne att stitta där bakom sin son och hänga med precis hela ansiktet? Sälj lite lösnummer åt mig nu, ropar fotogafen! Visa hela svenska folket hur du kände dig. När du körde den där bilen mot sjukhuset. Titta inte upp, för guds skull kvinna!

1 kommentar:

Elin sa...

Ah, gissa om jag också reagerade på denna bild? Precis som med bilden på hon med mascaran som pep. Hon såg ut som att staten mördat hennes man och lämnat henne ensam med deras fjorton barn eller som att nån kommun råkat spela upp hennes hemliga sexfilm på storbildsteve i folkets park. Den minen bar hon. Inte det-råkade-pipa-när-jag-gick-ut-minen.