lördag 29 augusti 2009

ORDF. I HEM & SKOLAFÖRENINGEN IN SPE

Gustav har fått något helt sanslöst mycket läxor att ta med sig på resan. Trodde att vi skulle ha en mysig och trevligt lugn semester, men jag kommer att vara tvungen att läsa läxor med honom flera timmar om dagen. Funderar på att säga att alla böckerna låg i en väska som kom bort på flyget. Hey! Jag har aldrig påstått att jag är någon mönstermamma. Han går i tvåan nu, den matte han läser är typ på gränsen av vad jag klarar av. Jag har inte läst på kth. Matte är det enda skolämne som fått mig att gråta.

Nåväl. En av uppgifterna var att lära sig en massa om landet han är i. Bland annat ska han lära sig fem grekiska ord eller uttryck. Jag kan säga god morgon, god natt och skål. Om man även får räkna ouzo och raki så är vi home safe.

Inga kommentarer: