måndag 24 augusti 2009

LAY LIKE THIS FOREVER

En annan grej som jag stört mig på under en tid, och som fick sin lösning alldeles nyss, är dedikeringen i Läckbergboken som jag egentligen skrivit alldeles för mycket om redan.
Precis som Elin skrev så är det roligt att ha följt enbart den lilla följetongen i form av hur och vem hon tillägnat sina böcker. Denna sista uteslutande tillägnad polis-robinson-Martin, och där stod att läsa;
Martin - I wanna stand with you on a mountain.

Och jag har, om än motvilligt, ägnat det där en del tankeenergi. För att försöka komma på varifrån linen kommer, då den kändes alldeles oerhört bekant.
Nu har jag fått svaret. I radio. Savage Garden's Truly, madly, deeply.

Vet ni. Ibland känns det som att det vore värt att skriva en bok bara för att få klämma ur sig en riktigt lökig dedikering.

1 kommentar:

Milla sa...

Jag som gillar Camilla Läckberg har ju sparat på den här boken tills vi ska åka till Kreta så jag har något bra att läsa. Men jag känner att jag kanske ska byta bok för dom blickarna du kommer att ge mig när jag plockar upp min bok för att läsa en stund...nä jag vet inte om det är värt det... :)