onsdag 26 augusti 2009

OINK!

Jag lyssnar på den där informativa radioreklamen om svininfluensan, eller den nya influensan, och undrar om de hade svåra auditions för att vska fram den perfekta rösten för den. För att få fram den här kvinnan som är trygg och saklig, informerar utan att mana till panik.
Jag skulle så gärna vilja få svininfluensan NU! Nu, när folk fortfarande bryr sig. När det fortfarande finns resurser och vårdplatser. Och mediautrymme framför allt. Jag menar, blir man riktigt risig hamnar man ju fortfarande i Aftonbladet. Idag finns det tydligen fyra stycken i landet som är riktigt illa däran. Man rapporterar att deras tillstånd är "livshotande men stabilt". Vad är det för skitsnack? Vad är det som är stabilt över livshotande? Och alla fyra var visst under trettio. Jag platsar fortfarande där. Bara så att ni vet.

Om man får svinpesten sen, när den slagit till ordentligt, då är det ju kört. Det enda som kommer hända då, om man har tur, är det kör förbi någon sorts militärtransport och hänger en liten nummerlapp på ens döda tå. Och sen bränner de kropparna. För om de inte gör det blir man en zombie och får zombievandra omkring och äta av er andra. Ni som sett till att överdosera handsprit. Nysa i armvecket. Och hålla er borta från insjuknade.

Nej. Fast det där sista är ju bara som jag hittar på. Det är ju nåt jag sett på film. Det händer liksom inte i verkligheten.

Eller?!

Inga kommentarer: