tisdag 18 augusti 2009

KÄRLEKENS TUNGA



Elin - jag må tycka att Kent är ett band bestående av en samling überprettiga farbröder. Som gör sig svåra för världen. Bara för att. Däremot kan jag inte bortse från det faktum att de gjort en del fantastiskt fin musik.
Och den här pärlan, även om det inte är Kent som Kent, utan bara Jocke Berg. Jag tror att du nånstans inom dig, samtidigt som du tipsade mig om den, faktiskt visste att den redan var mig oerhört kär. Det har den varit under väldigt lång tid. Jösses, som jag har försökt få folk att lyssna på den här!
Dock är jag glad att du påminde mig, för det var längesen jag lyssnade på den, och för att du ser det lite som din plikt att göra mig uppmärksam på diverse musikskatt.

1 kommentar:

Elin sa...

Jag var faktiskt lite orolig att du skulle läxa upp mig, för vissa tycker att de har sabbat Eldkvarns låt. Men jag gick på magkänslan och den sa mig att du gillar den trots allt.

"Jag hörde vad demonerna sa,
det är slut och ingen kan hjälpa dig."

"Jag försöker att gå som en man,
nerför hjärtats ensamma gata.
Där kärlek och hat går hand i hand,
sitter jag och bara saknar dig.
Nu är allt sagt och gjort,
och jag kommer aldrig att få tillbaka dig."

Det är så sant och vackert och hjärtskärande, och med Jocke Bergs röst till... genialt...

Vi fortsätter: Sophie Zelmani + Freddie Wadlings Once är en av mina dyraste skatter, samma sak där: Den texten och de rösterna... det är så att jag vill gråta en tår när jag hör den.