söndag 8 februari 2009

DAMAGE CONTROL

Alltså, melodifestivalen. Vilket jävla skämt. Egentligen orkar jag inte ens skriva om det. Det gör ju alla andra en sån här dag. Men det är ju bara att konstatera att det var knas på alla fronter. Skitlåtar. Skitröstsystem. Skithumor. Osv.
Fast jag tycker att Petra Mede får ta oförtjänt mycket skit i pressen idag. Folket rasar (skönt kvällspress-ord) över hennes katastrofala programledarinsats. Svennebanan. Kommer aldrig med några överraskningar. Klart att det här folket ska finna det motbjudande med en kvinna som pratar högt och brett och mycket och prålar sig i löjligt många klädbyten. Det är ju ett helt osvenskt beteende och går således inte hem i den heligaste av svenska produktioner.
Jag tycker inte att hon är särskilt rolig, men absolut inte katastrofal. Vem fan skulle vilja kliva på efter Luuk och Björn the Wonderchild...
Däremot har jag ju svårt att sympatisera med hennes ryggsmärtor och bärande av scen och akuta massager och grejer. Det handlar ju om att ta jobb efter sina förutsättningar. Inga höjdrädda flygkaptener, inga analfabeter i lärrarummen osv.

Nog om det. Ikväll ska vi vara mysiga, jag och hubby. Lite poolbad och två hyrfilmer. Det är en söndag det oxå.

Inga kommentarer: