torsdag 5 februari 2009

INTE VET JAG


I morse hörde jag en radiospot för nåt reportage som skulle komma. Ett reportage från Karlstad, "...där vi bland annat får träffa Martin som valt att dansa balett istället för att spela hockey som alla kompisarna." Och så får man höra Martins värmländska målbrottsröst "Ja, vaffö ska en träna med en massa pöjker när en kan få träna med en massa tjejer?" Höhö. Och jag har hört det här resonemanget från "stray dogs" förut. Som vill hävda att de väljer "tjejsporten" för att det är mindre gay att vara i ett omklädningsrum med det motsatta könet.

Men jag vet inte jag. Känns lite ihåligt det där argumentet. Fast det kanske bara är jag. Kanske är det i själva verket de värsta fjollorna som slår ut varandras tänder på isen och kelar i duschen efteråt. Och de hårdraggande machomännen som snör på sig sidentofflorna och gör perfekta piruetter.

Inga kommentarer: