torsdag 12 februari 2009

TIPS FRÅN COACHEN

En av de stora bloggarna (som inte är Bella, Kenza eller Kissie ....bah!) tipsar om hur man skapar en framgångsrik blogg.
Man ska ha edge men samtidigt substans. Man ska använda sig mycket av bilder, mest av allt på sig själv. Man ska namedroppa överdrivet, helst dagsaktuellt för googlandets skull. Man ska vara uppdaterad. Jävligt smart. Och man ska skriva ofta, och i flöde. Det optimala var runt sex-sju inlägg per dag. De bästa inläggen skrev man på i snitt fem rader. Svennebanan orkar inte läsa mer.

Där har ni det i klartext. Skälen till att jag inte har en framgångsrik blogg. Det klagas på mitt flöde. Det kommer ingenting och ingenting och ingenting och sen kommer fem-sex inlägg på en kväll. Jobbigt att sträckläsa.
Det är inte min mening. Men jag har vissa datorfria kvällar. Då jag gör andra saker. Som ni kan fundera på. Så när jag väl loggar in har jag en del grejer att dela med mig av. Och det är snyggare att dela upp det i flera inlägg än i en lång jävla megatext. Eftersom ni tydligen inte orkar läsa sånt.

Inga kommentarer: