torsdag 12 februari 2009

KOM IGEN

Det är inte det att jag dricker vin. För jag slutade för längesen. Men jag har min nya fina bubbleroom-pyjamas (fantastiskt osexigt ord det där - men den är faktiskt fin - nej, inga bilder) och jag lyssnar på Dolly - Better get to livin' (aldrig mår man så bra som då) och jag tänker på att imorgon är det fredag.
Fredag är bra. Det är så mysigt när de kör fina fredag i morgonpasset och talar om vad de har på sig och folk mms:ar in sina egna fina fredags-outfits. Och jag tycker att vi kör på det där. Vi kan väl bara anstränga oss lite extra imorgon? Lite mer smink. Lite större smycken. Jag tänker kjol, jag tänker stövlar. Jag tänker inte urringning för det funkar ju bara inte på jobbet. Det känns okej hemma i hallspegeln, men sen kommer jag till jobbet och inser att helvete, det enda som saknas i min hand är en frickin' strippstång.
Men ni hajjar! Vi gör oss lite fina för helgen. Och ni som är män och inte gillar att fira den annalkande helgen med smycken och smink kan ju göra er fina på manligt vis. Vad det nu är ni gör.
Att göra det bästa av vad man har. Det var ju så jag sa förut och fick sota så in i helvete för det. Men på en fredag är det trevligt att vara fin. Och så bryr vi oss inte så mycket om, tycker jag, den skit vi eventuellt får ta emot imorgon. Oavsett vilket jobb man har och vilken sorts skit det medför. Det bryr vi oss inte om. Vi tänker bara på att vi är fredagsfina. Och inom överskådlig tid lördagsfulla.

Inga kommentarer: