torsdag 12 februari 2009

VÅR MAN PÅ PLATS

Haha! Innan jag fick ta emot ovettet från Mattias blev jag uppring av pappa. Och han bara ropade i luren; Du är aldrig där det händer! Du är ALDRIG där det HÄNDER!
Jag undrade ju förstås var det var saker och ting hände. Och vad denna händelse var.
Visade sig att han och Mattias bara råkade befinna sig på Kfem i Vällingby med varsin öl när nåt sorts schlagerspektakel gick av stapeln. Eller spektakel... de utröstade ur melodifestivalen var där för att sjunga och signera sina...förlorarlåtar. Hon med tuttarna. Shirley Clamp antar jag. Och nån till. PLUS att han, bögbonden, var där oxå. Min pappa var mycket uppspelt. Och lillebror lite mer nervös och återhållen. Man vet liksom inte vad pappa kan ta sig till bland så kallade kändisar. Det var lugnt just när han ringde, bara nån femtonåring från Upplands Väsby som sjöng Främling och hoppades på sitt stora break.
Det sista jag hörde av pappa innan han försvann i sorlet var att han skulle fixa bögbondens autograf till mig.

Jag skulle inte bli förvånad. Nej. Det skulle jag inte.

Inga kommentarer: