tisdag 24 februari 2009

HITCHED

Gode tid vad det rapporteras om denna stundande förlovning. Och bloggas. Så man lär väl inte riskera att hamna i googletoppen i just detta ämne. Därför kan jag kosta på mig att i skrift konstatera vilket skit det måste vara att vara kronprinsessa. Eller prins.
Nervigt att få sin kärlek godkänd av Kungen och regeringen. Känns rätt medeltida. Och det är ju svårt att inte dra paralleller till sig själv. Om jag skulle försökt få Johan godkänd av hovet och statsministern. Hehe. Jag fick honom inte ens godkänd av min egen mamma. "Akta dig för den där jäveln. Han ser fan inte snäll ut." (Mitt vårdade språk? Direkt nedärvt från mamma).
Fast det blev ju bra med det där sen. Hon gillar Johan massor nu. Ibland mer än jag själv gör.

Anyways. Det snackas om ceremonier. Om den gröna förlovningssoffan. Skitmysigt, eller hur. Intimt och sådär.
Hubby och jag... vi är inga romantiska superhjältar direkt. Förlovade oss i sängen. I källaren i Färjestaden. Lite tafatt och fnittrigt sådär, utan ett egentligen veta vad fan vi höll på med. Men hjärtligt och innerligt var det i alla fall när vi bytte våra fina feta guldringar som Anders gjort. Och sen, mina vänner... then we made sweet sweet love.

Gee. Kanske är jag för långt inne i den personliga sfären nu och trampar. Men det kan väl vem som helst räkna ut att man måste ligga när man har förlovat sig. Det gör väl alla.
Ja, eller... kanske inte Victoria och fitnesskungen.

Inga kommentarer: