torsdag 5 februari 2009

SOM I OCH FÖR SIG ÄR DET ROLIGASTE JAG VET

Så, jaha. Idag är jag hemma och vårdar halsen och febriga huvudet. Och barnkanalen har varit på som underhållning till Elvira hela dagen. Så pass att programmen nu börjat om. Samma sak som jag låg i sängen och lyssnade på i morse sitter jag i sängen och lyssnar på nu igen. Vad är grejen med det? Tänker de att barn är så dumma i huvudet så de bryr sig inte om de matas med samma program over and over? Eller är det helt enkelt inte meningen att en unge ska kolla på tv en hel jäkla dag? Jag vet faktiskt inte. Men ibland har nöden ingen lag.
Egentligen borde jag dammsuga. Som fan. Men visst finns det en lag som säger att man inte får göra det när man är sjuk? Visst? I morgon finns det i alla fall en regel som jag är jävligt medveten om. Är man sjuk på fredagen får man inte göra nåt kul under helgen. Mammas regel. Sitter som berget. Men jag hade i alla fall inte planerat nåt kul. Bara att vara med Johan.

Inga kommentarer: