torsdag 12 februari 2009

DET ÄR ETT IDOGT JOBB ATT DRIVA UNGDOMEN UT UR SIN KROPP

Hepp! Vi ska ha fest på lördag. Det visste ni inte va? Inte jag heller. Men så är det.
För ett par veckor sen bestämde jag och Carro (inte Bästa Carro, inte jobb-Carro utan Carro M, eller Hartlands Carro som hon oxå så rart kallas) att de skulle komma ut den här helgen. Vi diskuterade inte vidare under vilka former vi skulle umgås, bara att det skulle bli roligt att ses. Men visa av erfarenhet som vi är, hubby och jag, skaffade vi ändå barnvakt. Dock fortfarande fasta i tron att vi skulle umgås sådär moget i par som Hartis och Carro borde vara redo för nu när de blivit sambos och allt.
Pratade med Hartis idag. Bestämde tider osv. Inga konstigheter. Men sen nu på kvällen fick jag värsta fläskbenet av lillebror. För Hartland hade ringt honom oxå. Och frågat om han var bjuden på festen hos oss på lördag.

Så ni borde komma.
Men så inser jag att det är schlagerkväll. Och inte en jävel går hemifrån en sån kväll.

Inga kommentarer: