lördag 7 februari 2009

NO WORRIES

När det började uppdagas för omgivningen att Bästa Carro ska komma hit till mig idag höjdes en del ögonbryn och hummande förmyndarstämmor. Hur var det nu? Sjuk på fredagen - inget kul på helgen. Hur hänger detta ihop? HMMMM??
Och det är väl för all del fint att ni tar till er det jag skriver. Det är ju sunt alltihop. Men i det här fallet måste jag hävda mina mänskliga rättigheter. Eller nåt. Det är ju ingen cirkus jag bjudit hem utan en helt vackert vårdande akutsjuksköterska. Precis så som jag förtjänar och är i behov av. Och ja, vi kommer kanske dricka lite jäger under kvällen men detta är endast i medicinskt syfte. Bra för halsen. Gammal husmorskur. Thou shalt drink plenty o jaeger for yer sore throut. Denna text står att läsa på flertalet grottmålningar så långt bakdaterade som pre-istid. På vissa platser i de mest avlägsna delarna av Europa finns även små parenteser gällande vitt vin i samma syfte. Och Coors Light.
Så ni ska inte oroa er för mig. Jag lovar att inte göra nåt kul. Jag ska ju för fan kolla på Melodifestivalen. Som känns svalare än nånsin i år. Prove me wrong. Come on, bring it.
Laddar lite nu med... Sonja Aldén. Du får inte knacka på min dörr - om du inte är beredd att komma in. Världsklass. Upp med vimplarna nu så hejar vi fram nåt av de här stolpskotten till... var det nu är själva eurovisionen ska hållas.


P.S. Det här är INTE det 500:e inlägget.

Inga kommentarer: