onsdag 18 mars 2009

ALONE TOGETHER

Det var tråkigt att promenera utan Milla idag. Lite svårt att acceptera att hon har ett liv oxå utan mig. Svider lite.
Men jag gick ändå på min vanliga sida. Så att jag fick grenarna från den där tårpilen som folket på Morellvägen vägrar klippa i fejjan. Så som jag brukar. Och så tänkte jag lite på grejer jag mötte som Milla skulle blivit rädd för.
En del hundar. Löpare som susar förbi bakifrån. Och det faktum att jag under en lång stund trodde att jag gick en huvudlös person till mötes. Men detta visade sig bero helt på min allt mer bristande synförmåga. Visst hade hon ett huvud på kroppen, den där kvinnan. Förvånad jag skulle blivit annars då!
Tänkte oxå lite på den där gubben som jagat en tolvårig stackars pojke på Lupingränd. Så att polisen varit här spanat efter en 40-åring som enligt vittnesuppgift "sprang konstigt". Fruktansvärt obehagligt.

Lite rädd för att falska misstankar ska riktas mot min man som är ute och haltar med sitt knä om kvällarna.

Inga kommentarer: