söndag 8 mars 2009

THE LITTLE THINGS

Gustav har börjat spela handboll. Lite sådär. På skoj.
Igår fick han med sig hem nåt sånt där papper där man skulle fylla i alla hans uppgifter. Och hans föräldrars.
Mammans namn, Mammans hemnummer. Mammans adress. Och sen en massa rader med samma information om pappan.
Jag vet att jag är fåning. Men jag blev bara så glad. För mig själv och för Gustav. Att jag fick skriva samma telefonnummer och samma adress tre olika gånger på tre olika personer på det där pappret. Inget konstigt för de flesta kanske, men för mig som alltid har haft två olika adresser på alla mina papper, och som har de stora tjejerna med allt tjafs om var man är skriven och vem som är målsman, är det skönt. Det är en fin känsla. Att runt våra barn råder ingen tvekan. Det är Klevberget för hela slanten.

Inga kommentarer: