tisdag 3 mars 2009

HERO

Det här med att ta hand om läskiga situationer åt sin älskade får mig att tänka på gräshoppsfilmen. Alla är kanske inte bekanta med den, och det önskar jag att jag kunde göra er. Om det är en sak jag ska göra innan jag dör så är det böna och be Mr. Wizard - Janne Jansson, om hjälp att trolla över den hemvideon till datorn. Så att ni alla kan få se när Johan skulle rädda sin familj och vårt gamla Humlegrändshem från en gigantisk grön gräshoppa som satt på en gardinstång. Han skulle fånga den i en hink. Och det där ögonblicket, när denna insekt tar sats och hoppar från stången, ner mot min vettskrämda man - det är obetalbart. Inget hade kunnat regisseras så väl, inga specialeffekter i världen hade varit bättre.

Ni förstår inte hur jag skrattar för mig själv nu. Ensam vid datorn som en mupp. Men det är så kul. Så fruktansvärt roligt.

Den attackerade! DEN ATTACKERADE!!

Inga kommentarer: