måndag 30 mars 2009

DARK END OF THE STREET

Jag vabbar som sagt idag. Gott om tid att blogga med andra ord. Därav en lång radda inlägg som jag inspirerats till genom att... lyssna på radio.

Pang Prego! sände igår den andra delen i novellserien Rockbjörnens Folk. Jag gissar att det var fler än jag som fastnade vid den första för den finns nu att läsa i sin helhet i Pang Prego-bloggen.
Nåväl. Den samlade musikkritikerkåren står inför den lilla föräldralösa singer/songwriter-flickan vars mamma nyss dödats av en flygande byxknapp.
-Vi måste könsbestämma den, säger en av männen och går fram till barnet. - Vilken är din favoritlåt av Gram Parsons? frågar han. Han får inget svar och talar om för de andra att; -Det är en flicka. Det vet ju alla, att tjejer vet ingenting om countrymusik.

DET, mina vänner, är humor.

Inga kommentarer: